تاريخ : جمعه 20 دی 1398برچسب:محل تبلیغات شما, | 17:45 | نویسنده : تغذیه سالم |

مواد لازم:
آرد : 175 گرم، كره ي سرد خرد كرده : 120 ،گرم نمك : 1پينچ ،شكر : 30 گرم ،تخم مرغ : 1 عدد، مواد لازم مياني : هلوي كمپوت كرده :6 عدد، درسته دارچين آسياب كرده : يك دوم قاشق چايخوري، مارمالاد زردآلو : 3 قاشق سوپخوري ،آب كمپوت هلو : يك چهارم پيمانه (60 ميلي ليتر)
طرز تهیه:
آرد را در كاسه اي الك كنيد ، كره را بيفزائيد و با نوك انگشتان ، با آرد مخلوط سازيد .آن گاه نمك ، شكر و تخم مرغ را اضافه و مخلوط كنيد تا خميري به دست آيد .بعد خمير رادر كيسه ي نايلوني بگذاريد و به مدت تقريبي 30 دقيقه ، در يخچال نگه داريد . سپس خمير را روي سطح آردپاشي شده ، با وردنه باز كنيد تا قطرش 35 سانتيمتر شود. بعد خمير را از اطراف به طرف داخل جمع كنيد تا قطرش به 25 سانتيمتر كاهش يابد. حالا لبه ي خمير را با دست مرتب كنيد و آن را روي كاغذ روغني درون سيني منتقل سازيد .اكنون اطراف خمير را به شكل گل هفت پر شكل دهيد و ان را به مدت 20 دقيقه ، در يخچالي بگذاريد .
آن گاه خمير را در فر گرم شده با دماي 180 درجه ي سانتيگراد، به مدت تقريبي 25 دقيقه بپزيد . سپس آن را روي پنجره ي سيمي قرار دهيد تا كاملا خنك شود. اكنون تارت را با مواد مياني پر كنيد و 8 نيمه هلوي باقيمانده را ،به شكل زيبائي روي آن بچينيد . حالا باقيمانده مارمالاد زردآلو را روي هلوبماليد و تارت را به مدت 3 ساعت ، در يخچال نگه داريد تا آماده ي مصرف شود.اينك تارت هلو رابراي پذيرائي ، در ظرف زيبائي بگذاريد. روش تهيه ي مواد مياني : هلوها را از وسط نصف كنيد و 8 عدد از انها را كنار بگذاريد . آن گاه 4 نصفه ي باقيمانده از هلوها را كاملا خرد كنيد ودر ظرف مناسبي بريزيد .
دارچين ، يك قاشق سوپخوري از مارمالاد و آب كمپوت را به آن بيفزائيد و روي حرارت ملايم اجاق قرار دهيد تا مخلوط بجوشد و كمي غليظ شود. حالا ظرف را از روي اجاق برداريد و پس از خنك شدن مصرف كنيد.

 

 

 
 
 

موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی ، نان، کیک و شیرینی خشک و تر ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 14 دی 1392برچسب:طرز تهیه تارت هلو, | 13:4 | نویسنده : تغذیه سالم |

مواد لازم:

(خمیر پای) کره ۴۰۰ گرم ، پودر شکر ۱۷۵ گرم (من شکر رو آسیاب کردم و ازش استفاده کردم) ، تخم مرغ ۱ عدد ، وانیل ۱/۴ قاشق چایخوری ، آرد ۵۰۰ گرم

مواد لازم(درون پای): سیب زرد ۵۰۰ گرم ،شکر ۳ قاشق غذا خوری ، کره ۱۰۰ گرم ، دارچین ۲ قاشق مربا خوری ، نشاسته ذرت ۱ قاشق غذا خوری ، شیر ۱ قاشق غذا خوری ، زرده تخم مرغ ۱ عدد.

طرز تهیه: 

کره نرم شده و پودر شکر و تخم مرغ و وانیل رو با همزن مخلوط می‌کنیم. آرد رو به تدریج اضافه می‌کنیم و با دست ورز میدیم ، بعد یه پلاستیک روش میذاریم و به مدت ۱ ساعت میذاریم تو یخچال که استراحت کنه. یادتون نر که بیشتر از ۵۰۰ گرم بهش آرد اضافه نکنین چون بعدش که از یخچال در بیارینش سفت می‌شه. خوب حالا تو این فاصله به بقیه کارها میرسیم.

اول از همه سیب هارو خورد می‌کنیم، بعد کره و دارچین و شکر رو تو یه قابلمه میریزیم و میذاریم رو حرارت کم ، وقتی‌ شکر آب شد سیب‌ها رو اضافه می‌کنیم و درش رو میذاریم تا سیب‌ها نرم بشه، بعد دارش میاریم و میذاریم تا خنک شن حالا  ظرفتون رو چرب کنین بعد نصف خمیر رو کفش بذارین. نباید ارتفاع خمیر بیشتر از یک سانت بشه..حالا سیب هارو میریزیم روش و نشاسته ذرت رو میپاشیم روی سیب ها.

حالا بقیه خمیر رو تیک تیک روی سیب‌ها میکشیم ، مواظب باشین که زیاد فشارش ندین.زرد تخم مرغ و شیر رو با هم مخلوط می‌کنیم و روی پای میکشیم و با چنگال چند تا سوراخ روش ایجاد می‌کنیم.حالا پای رو میذاریم تو فکر با درجه حرارت ۱۸۰ درجه و به مدت ۴۰-۴۵ دقیقه تا آماده شه. یادتون نره که فر رو از قبل گرم کنین.


موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی ، نان، کیک و شیرینی خشک و تر ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 14 دی 1392برچسب:طرز تهیه پای سیب, | 13:0 | نویسنده : تغذیه سالم |

مواد لازم :

تخم مرغ 2 عدد روغن مایع 2 قاشق غذاخوری شیر 2 قاشق غذاخوری …  پودر قند 9 قاشق غذاخوری بکینگ پودر یک قاشق غذاخوری  نمک کمی وانیل کمی آرد به میزان لازم روغن مایع برای سرخ کردن طرز تهیه : 

طرز تهیه:

تخم مرغ ، پودر قند ، وانیل و نمک را با همزن دستی بزنید تا خوب مخلوط شوند. سپس شیر رو روغن مایع را اضافه کرده و در انتها بکینگ پودر و آرد (درحدی که خمیر به دست نحسبد و لطیف باشد) . از خمیر به دست آمده به اندازه یک گیلاس درشت گلوله درست کرده و یا با استفاده از قالب های مختلف قالب زده و در روغن سرخ کنید تا حدی که طلایی شود.سپس روش پودر قند بریزید و سرو کنید.


موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی ، نان، کیک و شیرینی خشک و تر ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 14 دی 1392برچسب:, | 12:50 | نویسنده : تغذیه سالم |

مواد لازم :

خمیر ورقه شده یا خمیر هزار برگ یک عدد , خامه400 گرم , خاکه قند5 قاشق سوپخوری , سفیده تخم مرغ 4 عدد

طرز تهیه : 

خمیر ورقه شده را به قطر 1 سانتیمتر و به فرم مستطیل باز کنید و در سینی مخصوص فر قرار دهید. فر را با درجه حرارت 450 درجه فارنهایت به مدت یک ربع گرم کنید و سپس سینی را روی اولین پنجره فر از طرف پائین، به مدت نیم ساعت قرار دهید تا خمیر کاملا برشته و ورقه شود. سینی را از فر در آورده و بگذارید کاملا سرد شود. بعد 400 گرم خامه را با 5 قاشق سوپخوری خاکه قند بزنید تا فرم بگیرد. 4 عدد سفیده تخم مرغ را آنقدر هم بزنید(با همزن یا چنگال) تا کاملا سفید شده و وقتی ظرف را برمی گردانید نریزد.

سپس سفیده را با خامه مخلوط کنید. خمیر برشته (نان) را که ورقه ورقه شده و به راحتی از هم جدا می شوند، از قطر دو نیم کنید و لای هر ورقه مقداری خامه بمالید و ورقه دیگر را روی آن قرار دهید و با دست کمی روی نان ها را فشار دهید. سپس بصورت مربع مربع نان های خامه ای را ببرید. در آخر کار روی شرینی ها خاکه قند و پودر پسته بپاشید. می توانید قبل از گذاشتن خمیر در داخل فر نیز خمیر را به صورت مربع های یکسان ببرید و سپس در فر قرار دهید.


موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی ، نان، کیک و شیرینی خشک و تر ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 14 دی 1392برچسب:, | 12:46 | نویسنده : تغذیه سالم |

برای استفاده از بافت پرآب مرکبات در پخت کیک و شیرینی، روش‌های مختلفی وجود دارد ولی مطمئنا تا به حال این مدل کیک پرتقال را نپخته‌اید. این کیک پرتقال مورد علاقه افرادی است که طعم تلخی را دوست دارند. در این کیک از پرتقال با پوست استفاده شده است. 

مواد لازم :.....


موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی ، نان، کیک و شیرینی خشک و تر ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 14 دی 1392برچسب:طرز تهیه کیک پرتقالی, | 12:34 | نویسنده : تغذیه سالم |

 

مواد لازم: 

•    چهار و نیم فنجان آب
•    چند بسته پودر ژله به طعم های مختلف
•    3 بسته ژلاتین ساده (هر بسته 2 قاشق چایخوری)
•    یک و نیم فنجان ماست وانیلی

دستور تهیه:

1. یک قالب ژله کنگره دار تهیه کنید و آن را با اسپری نچسب شیرینی پزی چرب کنید. اضافی آن را با دستمال پاک کنید. سعی کنید کاملاً آن را پاک نکنید تا بعداً به راحتی ژله از قالب جدا شود.

2. یک قاشق چایخوری ژلاتین را در سه چهارم فنجان آب در قابلمه کوچکی حل کنید و حرارت دهید تا کاملاً ژلاتین در آن حل شود. 

3. اولین بسته پودر ژله (بنفش) را اضافه کنید و هم بزنید تا حل شود. سپس از روی شعله بردارید. حالا نیمی از محلول ژله را داخل قالب کنگره دار بریزید و بگذارید 15 تا 30 دقیقه در یخچال بماند. نکته اصلی درست کرده این ژله همین است، که اگر ژله به اندازه کافی نبندد وقتی لایه بعدی را می خواهید اضافه کنید از هم می پاشد و اگر خیلی سفت بشود، لایه بعدی به آن نمی چسبد. پس بعد از نیم ساعت وقتی هنوز ژله چسبناک است لایه بعدی باید اضافه شود. 

4. سه قاشق ماست وانیلی به نیمه دیگر ژله بنفش اضافه کنید و هم بزنید تا لایه مات بعدی آماده شود. حالا این محلول ژله مات را به آرامی روی لایه اول بریزید و بگذارید ببندد. 

5. رنگ های دیگر ژله را نیز به همین ترتیب اضافه کنید. هر چه جلو می روید ژله زودتر آماده می شود، زیرا لایه های قبلی سرد هستند و به بستن لایه جدید کمک می کنند. 

6. وقتی برای کل رنگ ها این کار را تکرار کردید، ژله آماده سرو کردن می شود. 


موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی ، نان، کیک و شیرینی خشک و تر ، دسر سنتی و مدرن ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 14 دی 1392برچسب:ژله رنگین کمانی مجلسی!, | 12:28 | نویسنده : تغذیه سالم |

مواد لازم
آرد : یک کیلو
زنجبیل : ۳ قاشق سوپخوری
خمیر مایه :۱ قاشق سوپخوری پر
تخم مرغ : ۲ عدد
نمک : ۱ قاشق سوپخوری صاف
شکر : ۱۲۰ – ۸۰ گرم
شیر :۵۰۰ گرم
کره : ۸۰ گرم

(طرز تهیه )
ابتدا شیر ولرم و یک قاشق از شکر و خمیر مایه را مخلوط کرده و کناری می گذاریم .
تمام مواد خشک را الک کرده و داخل یک کاسه ریخته و تخم مرغ و کره و شیر را اضافه کرده و به مدت ۵ الی ۱۰ دقیقه خوب ورز می دهیم تا خمیر صاف و یکنواختی بدست آید .
سپس به مدت یک ساعت کناری گذاشته تا حجم خمیر دو برابر شود. 
شکل دلخواه را به خمیر داده و با زرده تخم مرغ و زعفران و شیر سطح آن را برس زده و با کنجد تزئین می کنیم . 
در فر 180-200 درجه قرار می دهیم تا موقعی که سطح و زیر نان ها طلائی شود.


موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی ، نان، کیک و شیرینی خشک و تر ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 14 دی 1392برچسب:طرز تهیه نان زنجبیلی , | 12:22 | نویسنده : تغذیه سالم |

مواد لازم :

تخم مرغ 2 عدد 
شکر 4/1 لیوان 
ماست 1 لیوان 
جوش شیرین 4/1 قاشق مرباخوری 
بکینگ پودر 2 قاشق مرباخوری 
آرد به حدی که خمیر به دست نچسبد 
وانیل کمی 
روغن 4/3 لیوان

طرز تهیه :
شکر را همراه با تخم مرغ و وانیل با همزن می زنیم تا کاملاً مخلوط شود. روغن را اضافه کرده دوباره هم می زنیم. ماست و بکینگ پودر و جوش شیرین را اضافه کرده آرد را کم کم می ریزیم و با دست مخلوط می کنیم تا خمیر درست شود آرد را درحدی می ریزیم که خمیر به دست نچسبد این خمیر را در ظرفی قرار داده و روی آن را نایلون می کشیم روی آن علامت می زنیم خمیر باید حجمش دوبرابر شود. سپس از خمیر گلوله برداشته روی میز آرد پاشیده و به شکل بیضی پهن می کنیم با وردنه به ضخامت نیم سانت در سینی چرب شده قرار می دهیم رویش را زرده تخم مرغ همراه با کمی زعفران می مالیم کنجد پاشیده و در فر با حرارت 350 درجه به مدت نیم ساعت قرار می دهیم تا سطح نان طلایی شود


موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی ، نان، کیک و شیرینی خشک و تر ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 14 دی 1392برچسب:طرزتهیه نان شیرمال, | 12:17 | نویسنده : تغذیه سالم |

مواد لازم:

آب گرم: 2/1 پيمانه
آرد: 4 پيمانه
آب ولرم: 2 پيمانه
نمک: 1 قاشق چايخوري
شکر: يک و نيم قاشق چايخوري
پودر خمير ترش: 2 قاشق چايخوري
روغن مايع: 1 قاشق سوپخوري
کنجد: مقداري براي تزئين
گردو خرد شده: 1 پيمانه
دارچين: 2 قاشق سوپخوري
شکر: 2/1 پيمانه

طرز تهيه:

آب گرم، پودرخمير ترش و يک قاشق چايخوري شکر را در ظرفي پلاستيکي ريخته و با هم مخلوط مي کنيم، سپس در جاي نسبتا گرمي بمدت پنج الي ده دقيقه قرار مي دهيم تا پف کند. شکر،نمک و آب ولرم را همراه با يک پيمانه آرد مخلوط کرده، به مايه بالا اضافه نموده و مخلوط مي کنيم. ده دقيقه استراحت مي دهيم سپس روغن مايع را اضافه کنيد.
باقي مانده آرد را بتدريج اضافه کرده، خوب ورز مي دهيم در حدي که خمير به دست نچسبد. (توجه داشته باشيد که اگر خمير به دست چسبيد، کمي آرد و روغن مايع مازاد بر پيمانه هاي داده شده، اضافه مي کنيم تا چسبندگي از بين برود.) در مقابل هر يک سوم پيمانه آرد مازاد ، يک قاشق سوپخوري روغن مايع اضافه مي کنيم. خمير را به مدت دو ساعت در جاي نسبتا گرمي قرار مي دهيم و روي خمير را با پارچه تميزي مي پوشانيم تا زماني که حجم آن دو برابر شود. فر را روي زماني که حجم آن دو برابر شود. فر را روي 350 درجه فارنهايت روشن کنيد تا گرم شود. گلوله هايي از خمير درست مي کنيم، روي سطح صافي مقداري آرد پاشيده يک گلوله را کمي با وردنه باز کرده. گردو، دارچين و شکر را با هم مخلوط کرده مقداري از مخلوط را وسط نان قرار داده لبه هاي نان را روي مخلوط آورده سپس پهن نموده، در سيني چرب شده قرار مي دهيم ده دقيقه بماند.
روي خمير را روغن ماليده کنجد روي آن مي پاشيم. سيني فر را بمدت بيست و پنج الي سي دقيقه در طبقه وسط فر قرار مي دهيم تا فطيرها پخته شوند. در صورت تمايل گلوله هاي خمير را کوچکتر و نازک تر نموده و دو گلوله را با وردنه صاف مي کنيم. دو قاشق مغزي در وسط يکي از خميرها بريزيد اطراف خمير را کمي خيس نموده خمير دوم را روي آن قرار مي دهيم، سپس با فشار انگشت لبه هاي دو خمير را به هم مي چسبانيم و در فر مي گذاريم تا پخته شود.


موضوعات مرتبط: آموزش آشپزی ، نان، کیک و شیرینی خشک و تر ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 14 دی 1392برچسب:نان محلی فطیر, | 12:10 | نویسنده : تغذیه سالم |

صفحه قبل 1 2 3 4 صفحه بعد

6 خوراکی مناسب برای فصل سرما
تغذیه در فصول سرد
مصرف مولتی ویتامین خطر سقط جنین را افزایش می هد
آیا خوردن میوه چربی خون را بالا می برد؟
دختر خانمهای که در جستجوی خواستگارند این میوه را بخورند!
فوت‌و‌فن ‌های کباب کوبیده
طرز تهیه کباب تابه ای یا ماهیتابه
بخورنخورهای ورزشی
شنيسل مرغ
تهیه جوجه کباب با طعم ویژه
10 Best Muscle Recovery Foods
Shredded Chicken Sandwich
گوشت قرمز و خطر ابتلا به دیابت
سلامت رژیم غذایی در دوران شیردهی
ساندویچ بخورم یا نخورم؟
اگر دندان و لثه سالم دارید، دهان‌شویه‌ مصرف نکنید
آب گوجه فرنگی برای پیشگیری از پوکی استخوان
کاهش فشارخون بالا با تغییر شیوه زندگی
رابطه ریزش مو و تغذیه
خواص نارنج
خواص عناب
مضرات لواشک برای دندان ها
چربی سوزی پوست سیب
توصیه هایی برای افزایش قد
رفع خستگی روزانه
کاهش سرانه مصرف شیر
نسکافه رژیمی
تغذیه شاگرد زرنگ ها
میوه هایی برای تقویت چشم
خوراکی هایی که پیرتان می کند!
شاهد ویترینی از محصولات سالم در جشنواره دنیای تغذیه باشید
الگوی تغذیه سالم و ورزش مناسب باید از کودکی آغاز شود
مراقبت از دندانها با تغذیه مناسب
سالاد الویه روسی
مصرف میوه ها و سبزیجات و ریسک پایین تر سرطان سینه
خواص زردچوبه و تشخیص زردچوبه تقلبی
اختلالات روانی تهرانی‌ها 800 برابر شد!
بهترین زمان ورزش کردن چه زمانی است ؟
یافته های مهم و جالب پزشکی و سلامتی در سال ۲۰۱۳
Bacon & Egg Breakfast Pizza
تاثير آلودگي هوا بر روي پوست
تغذیه و سلامت ریه
آب پنیر را دور بریزیم یا نه؟
رازهای پنهان نوشیدن چای
این خانم‌ها به این مواد مغذی بیشتر نیاز دارند
قبل از دویدن چه بخوریم؟
ماسك لايه بردار FACE TO FACE
ارزش غذایی ماکارونی
آشنایی با خواص شوید (شبت)
عرق نعناع را با احتیاط مصرف کنید
لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • میم ب